Юридична допомога
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу

Календар
«  Листопад 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

Архів записів

Друзі сайту

Пошук

Пошук

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 03:37

Головна » 2011 » Листопад » 25 » БТІ: реєстрацію прав на нерухомість в 2012 році очікує хаос
13:40
БТІ: реєстрацію прав на нерухомість в 2012 році очікує хаос

БТІ: реєстрацію прав на нерухомість в 2012 році очікує хаос

Асоціація представників БТІ вважає, що набрання чинності нового порядку реєстрації прав на нерухоме майно в 2012 році потягне за собою багато негативу для власників нерухомості і для держави в цілому

15 березня 2011 у прес-центрі Інформаційного агентства ЛІГА БізнесІнформ відбулася прес-конференція представників Всеукраїнської асоціації бюро технічної інвентаризації (БТІ) на тему: "Знищення діючої системи реєстрації прав власності та технічної інвентаризації нерухомості в Україні в процесі так званої реформи Міністерства юстиції України" .

Під "так званою реформою" представники БТІ мають на увазі прийняті 11 лютого 2010 зміни до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", в результаті яких Закон повністю викладено в новій редакції. Нова редакція передбачає з 1 січня 2012 року реєстрацію нерухомості органами юстиції в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (Державний реєстр прав).

Промовці на прес-конференції передрекли хаос у діяльності з реєстрації права власності на нерухомість і в інвентаризації у зв'язку з набуттям чинності змін до Закону.

Практично всі виступи представників БТІ з різних областей України, що торкнулися як історії функціонування цих органів, починаючи з 20-х років минулого століття, так і проблемних моментів у цій діяльності БТІ, містили критику дій і намірів Міністерства юстиції, яка зводиться до наступного.

Представники БТІ вважають, що у змінах до Закону зовсім не враховано досвід роботи вітчизняних БТІ і зроблено спробу перейняти досвід чужий (зокрема, Німеччини, Росії, Грузії та Естонії), до українських реалій не застосовний. Паралелі можна проводити в цьому сенсі тільки з Росією, але там спроба, образно висловлюючись, обійтися в реєстрації права власності без БТІ закінчилася "втратою (реєстраційних - ред.) Даних", розривами в інформації і частковим поверненням після певного часу до колишнього досвіду.

Щодо Грузії підкреслювалося, що створена там система грунтується на "реєстрації не титулу права власності, а самого документа про право власності (акта)" та реформована одночасно з реформуванням антикорупційного законодавства. Головною перевагою тамтешньої реєстрації названа її повна відкритість для суспільства.

Далі, виступаючі впевнені, що стан речей на сьогоднішній день в Україні такий, що при реєстрації нерухомості ніяк не можна обійтися без постійного звернення до даних багаторічних архівів, так само як без звернення до цих архівів не обходяться судові розгляди спорів про нерухомість і робота держвиконавців. Причина полягає в тотальній відсутності оформлення прав власності (називалася цифра в 40% всього приватного сектора), що тягнеться ще з радянських часів.

Найсуттєвіша з висловлених до Мін'юсту претензій - фактичне збільшення відповідно до нової редакції Закону кількості органів, так чи інакше задіяних в оформленні права власності на нерухомість. Їх кількість збільшується до 4, в ланцюжок оформлювачів потрапляють приватні структури, чия ліцензована державою діяльність буде полягати у складанні "індексних кадастрових карт", і нотаріуси. Відповідно збільшаться часові і матеріальні витрати власників на оформлення своєї нерухомості, кількість їх обов'язків з оформлення.

На порушення принципу "єдиного вікна", за словами виступаючих існуючого в БТІ протягом 70 років, було звернуто особливо увагу. Тут, в БТІ, виробляють і реєстрацію, і інвентаризацію, і оцінку нерухомого майна одночасно. Це полегшує роботу з власниками, надання їм консультацій. За інвентарними справами бюро техінвентарізаціі готуються проекти, оціночні дані БТІ використовуються незалежними оцінювачами в їх роботі. Як сказала в своїй промові представниця Феодосійського БТІ АР Крим Світлана Шумєєва: "БТІ є гарантом причинно-наслідкових зв'язків у правовому полі інвентаризації, реєстрації та оцінки об'єктів нерухомого майна". Реєстратори ж Мін'юсту з цього правового поля будуть "вирвані".

Слабким місцем названі норми закону, що дають право будь-кому, хто має вищу юридичну освіту, працювати реєстратором майбутнього Державного реєстру прав. На думку представників БТІ, для такої роботи недостатньо пройти співбесіду у "теоретиків" з Міністерства юстиції (досить слабких на думку учасників конференції, оскільки в своїй роботі працівники БТІ змушені за відсутністю чітких роз'яснень Мін'юсту вдаватися до безпосереднього узгодження дій з нотаріусами, судами та державними виконавцями), а необхідний досвід не одного року.

Видачу "виписок" (витягів) з Державного реєстру прав нотаріусами (як записано в новій редакції Закону) виступаючі також назвали невірною позицією, оскільки нотаріуси не зможуть врахувати фактичні зміни в стані нерухомості (а це важливо при укладанні угод). Вони не відображаються в Реєстрі та дані про них у витягах, що видаються (на даний момент) БТІ, вказуються за результатами проведення інвентаризаційних робіт. Майже 30% квартир і будинків в Україні, як стверджували виступаючі, поліпшені і перебудовані самовільно (про що в документах інформації немає).

Працівники БТІ звертають увагу і на збільшення видатків для власників у процесі створення майбутнього Державного реєстру прав. Реєстр з новою назвою, як вони вважають, по суті той же, що і діючий Реєстр, однак за внесення даних туди з чинного Реєстру власники нерухомого майна повинні будуть додатково заплатити певну суму грошей. Так було при переході від реєстрації нерухомості на паперових носіях до реєстрації в електронному Реєстрі, ті ж наслідки в Асоціації БТІ чекають і в зв'язку з новими законодавчими змінами.

У провину Мін'юсту ставилася і недостатня робота з методичного забезпечення роботи бюро техінвентарізаціі, яку Міністерство зобов'язане було здійснювати з 2005 року, і відстороненість від обговорення можливих наслідків вступу в силу нової редакції Закону (всі семінари, круглі столи тощо на цю тему влаштовують громадські організації).

Великою проблемою, очікуваною з 1 січня 2012 року (дня набрання чинності положення Закону про реєстрацію прав органами юстиції), названо збільшення на 10-12 тисяч числа безробітних в Україні за рахунок теперішніх працівників БТІ.

Промовці зійшлися на тому, що Мін'юст не провів глибокого аналізу проблеми, не створив цілісної концепції реформування системи реєстрації прав на нерухомість і запропонували відкласти вступ у силу змін до Закону, щоб не спричинити порушень права власності, вивчити кардинально питання в цілому і всі можливі негативні наслідки змін до Закону зокрема. Свої пропозиції вони направлять до Кабміну, "на Банкову" і окремим депутатам парламенту.

Представники Міністерства юстиції, на чию адресу лунали перераховані нарікання в ході конференції, якщо і були присутні, то не висловлювалися. Однак, безумовно, їм є що сказати у відповідь, і їх позицію хотіли б почути читачі.

Джерело: http://news.ligazakon.ua/news/2011/3/16/39611.htm
Переглядів: 685 | Додав: Vivat_Jus | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний хостинг uCoz